Bölge08:19, 12 Aralık 2013
Kıbrıs Dışişleri Bakanlığı’ndan Türkiye’ye eleştiri
Kıbrıs Dışişleri Bakanlığı, Dünya İnsan Hakları Günü
nedeniyle yayımladığı açıklamada Türkiye’yi eleştirdi.
”Fileleftheros” gazetesine göre Kıbrıs Dışişleri Bakanlığı yaptığı açıklamada
“Rum halkının, 39 yıldan fazladır, Türkiye tarafından Kıbrıs Cumhuriyeti’nin
hükümranlığının yüzde 36.2’sinin yasa dışı askeri işgalin sonucu olarak insan
haklarının ihlal edilmesine maruz kaldığını” savundu.
Dışişleri Bakanlığı,
“Yüzlerce Rum’un kayıp olmaya, bir çok göçmenin evlerinden ve mülklerinden
mahrum kalmaya, Kuzey’de kalan Rumların(mahsurların) temel insan haklarının
kısıtlanmasına maruz kalmaya devam ettiğini” ileri sürdü.
Dışişleri Bakanlığı,
Türkiye’nin, uluslararası hukuktan ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi
kararlarında dahil olan sorumluluklara, insan haklarını iade etme sorumluluğuna
sahip olduğunu savundu.
Ermenihaber.am
Bölümün son haberlerİ
Türk gazeteci ve yazar Serdar Korucu, Türkiye-Ermenistan normaleşme süreciyle ilgili görüşlerini paylaştı.
AB Büyükelçisi, Ermeni halkının Avrupa Birliği’ne yakınlaşma arzusunun Brüksel’de olumlu karşılandığını ve bunun üzerine inşa edilecek çok şey olduğunu vurguladı.
Ermenistan’ın AGİT Daimi Temsilcisi, 11 Eylül’de yapılan AGİT Daimi Konseyi’nin 1533’üncü oturumunda Ermenistan’ın yorumlayıcı açıklamasını sundu.
Alıntı
İranist Begijanyan, Reisi’nin ifadelerini yorumladı: “Ermenistan'a baskı yapılırsa Tahran müdahale eder”
En Çok Okunan
Takvİm
Anket
Bu yıl Ermenistan ile Türkiye devlet sınırı iki ülke vatandaşları için açılır mı?
Pİyasalar
| EUR | TRY | USD |
| 549.84 | 90.05 | 485.12 |