Toplum07:45, 08 Ağustos 2014
Ermeniler’den Erdoğan’a özür dileme çağırısı (video)
İstanbul’da yaşayan Ermeniler, Başbakan Recep Tayyip Eroğan’ın ‘Bana
Gürcü dediler, hatta çok daha çirkin şeyler söyleyenler oldu Ermeni dediler’
sözlerini 2007’de Hrant Dink’in vurulduğu yerde protesto etti.
‘Ermenilerden özür dile
Erdoğan’, ‘Nefretin başı Erdoğan’ yazılı pankart açan Ermeni vatandaşlar Başbakan’ın
milliyetçi oyları çekmek için böyle bir söylemde bulunduğunu belirtti.
Bir Ermeni vatandaş, “Burada olmamızın sebebi başbakanını ayrılıkçı söylemleri.
Ötekileştirişi söylemleri, sanırım milliyetçi kesimin oylarına ihtiyacı var ve
bunla ilgili ayrılıkçı tutumunu sergiliyor. Daha önce de bazı toplumlara benzer
söylem yapıldı.” dedi.
Eyleme katılan bir başka Ermeni vatandaş ise, “Ermenilere yönelik nefret
söylemlerini protesto etmek için toplandık. Bu ırkçı söylemlere karşı mücadele
edeceğiz. Bunu 2011 yılında da söylemişti kendisi. Bu söylemler Türkiye’deki
barış ortamına zarar v eren söylemler” ifadelerini kullandı.
Bölümün son haberlerİ
Ermenistan İstatistik Komitesi, bu yıl ülkede yayımlanan kitapların ve broşürlerin sayısını açıkladı.
Sati Spivakova ayrıca, Ermenice konusunun kendisi için hassas olduğunu ifade etti.
Bu prestijli etkinliğe 32 ülkeden 1260’tan fazla katılımcı iştirak etti.
Alıntı
İranist Begijanyan, Reisi’nin ifadelerini yorumladı: “Ermenistan'a baskı yapılırsa Tahran müdahale eder”
En Çok Okunan
Takvİm
Anket
Bu yıl Ermenistan ile Türkiye devlet sınırı iki ülke vatandaşları için açılır mı?
Pİyasalar
| EUR | TRY | USD |
| 549.84 | 90.05 | 485.12 |