Karabağ15:56, 12 Aralık 2022
Karabağ Savcılığı: Ön soruşturma, Azerbaycan'ın savaş sırasında fosfor bombası kullandığını doğruladı
27 Eylül 2020 tarihinde Azerbaycan Silahlı Kuvvetleri Tarafından Artsakh Cumhuriyeti'ne karşı başlatılan savaşın koşullarını ve uluslararası insancıl hukukun ağır ihlallerini araştırmak için, Artsakh Cumhuriyeti kolluk kuvvetleri tarafından bir sürü ceza davası başlatıldı.
Artsakh'ın Martuni şehrinin idari bölgesinde bulunan patlamamış roketin ve buradan alınan numuneler incilemeye alınmıştı.
Bağımsız bir uzman grubu tarafından yapılan araştırma sonucunda verilen sonuca göre beyaz fosfordan oluşan fosforlu bomba olduğu kanıtlanmıştır.
Böylece, uzman araştırmasının sonuçlarına göre, 44 gün süren savaş sırasında Azerbaycan silahlı kuvvetleri kimyasal silahlarla sivil halkın bulunduğu yerleşimleri doğrudan hedef alarak kitlesel yıkıma ve çok sayıda insan kaybına, ıstırabına ve hasarına neden oldu.
Azerbaycan bu şekilde Cenevre Sözleşmesi'nin 35. Maddesini (Protokol 1) ağır şekilde ihlal etti.
Bölümün son haberlerİ
Değişiklik, Ermeni esirlerin serbest bırakılmasını, Artsakh Ermenilerinin güvenli geri dönüşünü ve Ermeni kültürel ile dini anıtlarının korunmasını öngörüyor.
Tüm Ermenilerin Katolikosu II. Karekin Hazretleri, Vatikan’da kardinallerle bir dizi görüşme gerçekleştirdi.
Dağlık Karabağ Cumhuriyeti’nin ilanının 34. yıldönümü vesilesiyle Artsakh Ulusal Meclisi bir açıklama yayımladı.
Alıntı
İranist Begijanyan, Reisi’nin ifadelerini yorumladı: “Ermenistan'a baskı yapılırsa Tahran müdahale eder”
En Çok Okunan
Takvİm
Anket
Bu yıl Ermenistan ile Türkiye devlet sınırı iki ülke vatandaşları için açılır mı?
Pİyasalar
| EUR | TRY | USD |
| 549.84 | 90.05 | 485.12 |