Hukukİ13:43, 02 Şubat 2016
Türkiye doğalgaz davasını kazandı: İran 1 milyar dolara kadar ceza ödeyebilir
İran ve Türkiye arasındaki doğalgaz anlaşmazlığı davasının ikinci aşamasını Türkiye kazandı. İran Milli Gaz Şirketi Genel Müdürü ve Petrol Bakan Yardımcısı Hamid Rıza Iraki, Türkiye'nin şikayeti üzerine Uluslararası Tahkim Mahkemesi’nde yapılan doğalgaz anlaşmazlığının ikinci aşamasını İran'ın kaybettiğini belirtti.
Ankara'ya ödenecek cezanın miktarı hakkında konuşan Iraki, "2011 yılından itibaren 4 yıl boyunca satılan doğalgaz fiyatının yüzde 10 ila 15'ini ceza olarak ödeyeceğiz . Rakamın netleşmesi için Ankara'yla görüşmelerimiz devam ediyor. 1 milyar dolara kadar ceza ödeyebiliriz" diye konuştu.
Ankara'nın şikayetçi olduğu davanın 2 aşamadan oluştuğunu kaydeden İranlı Yetkili, “Davanın ilk bölümü doğalgaz arzı ikinci kısmını ise doğalgaz fiyatı konusundaydı. Arz konusundaki ilk mahkemeyi kazandık, fiyat konusundaki ikinci mahkemeyi kaybettik" dedi.
Rusya’dan sonra Türkiye’nin ikinci doğalgaz tedarikçisi olan İran, yıllık ortalama 10 milyar metreküp doğalgaz Türkiye’ye satıyor.
Bölümün son haberlerİ
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM), 1 Mart olaylarının kurbanlarına ilişkin “Farmanyan ve diğerleri Ermenistan’a karşı” davasında kararını açıkladı.
Ombudsmanlık ofisi Azerbaycan’da yasa dışı şekilde özgürlüğünden mahrum bırakılan Ermenilerin haklarıyla ilgili endişelerin düzenli olarak Ermenistan’ın yetkili kurumlarıyla paylaşıldığını kaydetti.
Anna Vardapetyan Uluslararası Savcılar Birliği'nin 30. yıllık toplantısına ve Genel Kurulu'na katılmak üzere Singapur Cumhuriyeti'ne çalışma ziyareti yaptı.
Alıntı
İranist Begijanyan, Reisi’nin ifadelerini yorumladı: “Ermenistan'a baskı yapılırsa Tahran müdahale eder”
En Çok Okunan
Takvİm
Anket
Bu yıl Ermenistan ile Türkiye devlet sınırı iki ülke vatandaşları için açılır mı?
Pİyasalar
| EUR | TRY | USD |
| 549.84 | 90.05 | 485.12 |