Polİtİka16:41, 06 Haziran 2025
Rusya, Ermenistan’la Parlamento diyaloğunun yeniden başlatılmasını memnuniyetle karşılıyor
Rusya Federasyon Konseyi Başkanı Valentina Matviyenko, Ermenistan Ulusal Meclisi Başkanı Alen Simonyan’a, parlamento düzeyinde siyasi diyaloğun yeniden başlatılması nedeniyle teşekkür etti.
Matviyenko bu ifadeleri Simonyan’la gerçekleştirdiği görüşme sırasında dile getirdi.
Matviyenko, Ermeni mevkidaşına hitaben, “Sevgili Ermeni dostlarımız ve ortaklarımız, Ermenistan’a davetiniz ve komisyon başkanları ile meclis başkanları düzeyinde diyaloğun yeniden başlatılmasına olanak tanıdığınız için bir kez daha içtenlikle teşekkür ediyorum. Belirli bir sürecin ardından, meclis başkanları düzeyinde siyasi diyaloğu yeniden başlatmış olmaktan memnuniyet duyuyoruz,” dedi.
Ayrıca, bu diyaloğun Rusya Federasyonu ve Ermenistan Cumhuriyeti liderlikleri arasında varılan mutabakat çerçevesinde gerçekleştiğini de sözlerine ekledi.
Bölümün son haberlerİ
AB, ulaştırma, dijitalleşme, ticaret, enerji ve altyapı projelerinde Ermenistan’a destek sağlamaya hazır olduğunu bildirerek, bu işbirliğinin “Barış Kavşağı” girişimiyle uyumlu olduğuna dikkat çekti.
Görüşmede uluslararası ve bölgesel gelişmelere de değinildi.
Andranik Simonyan'ın başkanlığındaki heyet, Bakü'de düzenlenecek "3. Uluslararası Güvenlik Forumu"na katılacak.
Alıntı
İranist Begijanyan, Reisi’nin ifadelerini yorumladı: “Ermenistan'a baskı yapılırsa Tahran müdahale eder”
En Çok Okunan
Takvİm
Anket
Bu yıl Ermenistan ile Türkiye devlet sınırı iki ülke vatandaşları için açılır mı?
Pİyasalar
| EUR | TRY | USD |
| 549.84 | 90.05 | 485.12 |